Madem ateşin var ne duruyorsun karanlıkta?


10 yıl oldu. Tam 10 yıldır bu mahallede berberim. Gelenim gidenim azaldı şu günlerde.
Mahallelin gençleri daha yeni berberleri tercih ediyor. Bana gelenler de hep eskiler. Saat 7 gibi açtım dükkanı. Ne çırağım var ne kalfam. Dünya bana güzel.

Yaklaşık 1 saat kadar haber sitelerinde gezdim. Biraz okey onadım. Çift okeyle bitemeyince çıldırdım. O sırada kapı açıldı. Gelen Melih abiydi.

Sinirli görünüyordu. Melih abinin ne iş yaptığını hâla bilmem. Çalışmıyor gibi bir havası var. Tvitter mvitter takılır durur akşama kadar. Birileriyle kavga eder sürekli. Ama en iyi araba, en güzel kıyafetler onda. Beni ilgilendirmez tabii, onun olsun parası pulu.
-Buyur Melih abi hoşgeldin.
-...
-Abi hayırdır?
-Bülent bizim muhtarı zor durumda bırakacak şeyler söylemiş.
-Recep abi için mi?
-Evet... evet...
-Ne demiş?
-O işine baksın, bu mahallenin azaları vardır demiş.
-E doğru demiş abi?
-Nasıl doğru! Muhtar her şeyden sorumludur! Bu mahalleye böyle muhtar 100 yılda bir gelir! Ayıp be ayıp! Ona bir şey olursa bana da çok şey olur. Biteriz Diren! Anlıyor musun biteriz! Kaç yıllık arkadaşız, dostuz. Yapılır mı bu?
-Valla sizin de dostluğunuzu anlayamıyorum. Fethullah abilerle de çok sıkı fıkıydınız. Sizin açıklarınızı bulup söyleyince kızdınız adamlar taşındı aşağı mahalleye. Hayır anlamıyorum bu mahalleyi de. Hâla Recep abiye nasıl oy veriyorlar.
-Herhalde bize verecekler. En müslüman biziz. Bizde yanlış olmaz. Fethullah'ı da hiç karıştırma. Yanlış yapanı sileriz. Mesela bak Kemal muhtara, onun yapt...
-Abi sen Kemal abiyi ağzına alınca bir deliriyorsun boşver. Saç sakal?
-Sakalı sıfırla, saçı da kısalt işte kafana göre.
Sakal tıraşına başladığımda aklıma takılan soruyu sordum.
-Melih abi.
-Efendim?
-Bazen senin soyadını çok merak ediyorum.
Güldü ama cevap vermedi. Daha sonra saçını da halledip o can alıcı soruyu sordum.
-Saçları yıkayalım mı abi?
-Yok yeaaa şimdi eve gideceğim zaten. Gerek yok yıkanırım evde.

Cimri herif. 8 lira yerine 10 lira vereceğin yani nedir?
Onu yolcu edip tekrar okeye oturdum. Bu sefer partiyi kazandım. Sonra bir ara Egemen abiyle Bilal geldi mahalleden. Çay falan içtik. Epeyce güldük. Bu Egemen abi çok komik adam zaten. Makara kukaranın dibine vurduk.

Bilal'e bana olan borcunu Emine'ye vermesi gerektiğini, çünkü benim de ona borcum olduğunu anlatana kadar yaklaşık 35 dakika geçti zaten. 5-10 dakika da eğlence.
Onları yolcu ettikten kısa süre sonra Bülent abi geldi. O da çok sinirliydi.

-Abi sadece sakal mı?
-Evet.
-Melih abiyle mi takıştınız?
-Ne takışacağım Diren! Melih benimle muhattap olacak haysiyette biri mi? Onun Fethullah muhtarla iş birliği yaptığını bilmiyor muyum? Parsel parsel satışlarını bilmiyor muyum? Terbiyesiz herif!
-Abi ne parseli? Arsası mı var?
-Yok yahu ne arsası. Bir tane forum sitesi var bunun belediyecilik üzerine. Oradan millete para karşılığı yöneticilik veriyor. En çok da bizim eski dostlara. Onlar çok para veriyor çünkü. Bir de beni onlarla işbirliği yapmakla suçluyor. O site de bizim muhtar sayesinde ayakta. Ona bir şey olsa ne site kalır ne Melih.
-Peki abi madem ateşin var ne duruyorsun karanlıkta?
-Anlamadım?
-Yani diyorum ki bütün bunların bildiğin hâlde neden gerekli yerlere şikayet etmedin?
-Partime zarar gelir diye.
-Yuh! Senin yıkama yağlama dükkanın yok mu bir de siyasi işlere mi bulaştın? Ne partisi abi?
-Yok be oğlum ne siyaseti. İşim olmaz. Bizim çarşamba-cuma günleri İndigo'da parti oluyor. Alkolsüz. Fix menü 55 lira. Pilav çay falan işte. Sen de gel arada bak çok eğleniyoruz. Şimdi böyle mahkeme işlerine bulaşırsam o parti zarar görür. Haziran'ın ilk haftası bitecek o etkinlik. Ondan sonra konuşurum bol bol.

İlginç mahallede berberim vesselam. Ne yanlışları vardır da haberimiz yoktur kimbilir. Neyse işime bakarım ben.
-Saçları yıkayalım mı abi?
-Yok yok. Eve gideceğim zaten. Yıkanırım orada...
-...

Hiç yorum yok: